dimecres, de novembre 15, 2006

Els quadradets petits i la restauració perifèrica

Ja sé que el títol és com mínim curiós. Però tenia ganes d'explicar-vos aquesta teoria que sempre ha format part de la meva manera de pensar i d'actuar i que darrerament se m'havia oblidat una miqueta.

Davant d'una situació complicada l'ansietat per voler solucionar-la sempre fa el problema més gran. La meva "Estratègia dels quadradets petits" consisteix en dividir la situació en fragaments com més petits millor. I cada vegada que algun d'aquests petits quadradets millora, aturar-se i premiar-se per haver-ho aconseguit. Ja sé que això és la sopa d'all i que no l'invento jo. Només sé que avui he trobat motius per somriure que no trobava ahir. I com més somric més força tinc per la resta de quadradets.

Pel que fa a la restauració perifèrica, és una concepte que ja havia posat en pràctica però que un bon amic meu (Gràcies per tot Torre!) em fa fer veure fa poc. Quan un problema no té solució a curt termini (té molts quadradets) i hi hem de conviure, convé alimentar la perifèria. La vida és plena de coses! Cuidar el cos fent esport i alimentant-se bé per exemple. Marcant-se l'objectiu de correr 5 minuts més cada dia. Fer culte a nosaltres mateixos, dormir bé ... Coses tan simples! Una bona manera d'apropar-se a la ment sana és des del cos sa. No?

7 comentaris:

Joana ha dit...

b-612,
I els problemes es resolen més bé si tu mateix et sents bé.
Cuidar el cos és fer un reforç per quan vinguin les adversitats. Ja saps, un virus de res ens pot fer caure al llit!!
Que tinguis un bon dia demà :)

Cosespetites ha dit...

Bones teories, m'agraden molt. Faré un enllaç a la part del cervell que s'ocupa dels moments "xungos" per quan les hagi de menester. Jo per si de cas faig medecina preventiva i vaig al gimnàs sempre que puc. I també m'aliment bé... és tant bona la xocolata!

Torre ha dit...

Me n’alegro de veure que la conversa de l’altre dia et resultés útil. Segurament són les petites recompenses (les que si tenen solució a curt termini) les que et poden ajudar més en el dia a dia, però no deixis de banda el teu centre, que desitjo que trobi el seu rumb ben aviat.

Per altra banda, no us penseu ara que tinc accions en algun centre de fitness... Jo vaig proposar l’esport com a font de salut. Es qüestió de trobar un foradet en l’agenda i omplir-lo d’aquests petits moments. Podríem proposar exemples, que us sembla? A veure... Buscar un forat per quedar a dinar amb un amic per xerrar de les nostres vides, dels nostres problemes i de les nostres il•lusions (segurament dimarts, ja t’ho confirmaré).

Apa, jo que no acostumo a participar en fòrums, avui no et queixaràs! I a sobre, deixo deures i tot!

B-612 ha dit...

Jeje! Per fi he aconseguit un comentari teu!!

Doncs jo cumpliré amb els deures, un altre exemple:

- Trobar un foradet càlid i humit... XD Nooooo! Trobar un foradet per tocar la guitarra i aprendre a tocar una cançó nova.

n3fen ha dit...

et recomano knockin' on heavens door de dylan. es molt senzilla molt senzilla... i quan surt bé et sents el putu amo. a més, prova de cantar... quina ràbia em fa això de "donar consells" a la penya...

B-612 ha dit...

Jeje!! Gràcies n3fen! Ja la tinc a la llista i la canto! No li acabo de trobar el ritme a la tornada però crec que col·la! :)

I M Q ha dit...

dividir per vèncer
vèncer en la derrota
derrota és no perdre
perdre's sempre i sempre!!!